05 września, 2024

Odwiedziny miejsc posługi Słowem - trip 12

W dwunastą trasę motocyklową z cyklu "Odwiedzam miejsca mojej posługi Słowem Bożym w latach: 1979 - 2024" wyruszyłem z gościnnego domu pastora Marka w Kostrzynie n. Odrą. Wypoczęty i wdzięczny Bogu za niezwykle piękną pogodę popędziłem do obranych na dzisiaj celów.

079. Skwierzyna.

Tuż po rozpoczęciu mojej służby w Gorzowie otrzymałem pismo z Urzędu Wojewódzkiego z prośbą o zajęcie stanowiska w sprawie nieużywanego od lat lokalu w Skwierzynie. Okazało się, że przed wieloma laty w Skwierzynie był Zbór, który zgromadzał się w domu modlitwy na terenie, który miasto chciało przeznaczyć na cmentarz. Władze miasta - chcąc wykorzystać miejsce zgromadzeń zboru na kaplicę cmentarną, zaproponowały ówczesnemu pastorowi, Stanisławowi Kantorkowi, zamianę na lokal przy ul. Poznańskiej 8. Pastor Stanisław wyraził zgodę i okazało się, że skwierzyński zbór wylądował - w przyziemiu starej kamienicy.

Ponieważ w Skwierzynie mieliśmy parę osób wierzących, pomyślałem, że może warto będzie reaktywować tu nabożeństwa z wykorzystaniem formalnie należącego do Kościoła lokalu. Oczyściliśmy to zatęchłe pomieszczenie, odmalowaliśmy i 19 lipca 1987 roku wygłosiłem w nim kazanie pt. "Musimy zostać skruszeni, aby modlitwa była wonią dla Pana". Miesiąc później, 23 sierpnia 1987 r. miałem tu drugie kazanie pt. "Wspomnij żonę Lota", lecz już z postanowieniem, że ten lokal należy oddać miastu, bowiem gdy przyjechaliśmy na nabożeństwo, pod drzwiami znowu było pełno nieczystości.

080. Świebodzin. Kościół Zielonoświątkowy

Zbór w Świebodzinie zgromadza się obecnie w obiekcie przy ul. Kolejowej 12B. Za czasów, gdy jego pastorem był Piotr Amielko kaplica tutejszego zboru była w innym miejscu i tam, 18 maja 1991 roku usłużyłem Słowem Bożym nt. społeczności z Bogiem. 

Nabożeństwa zboru w Świebodzinie odbywają się w niedziele o godz. 10 i w czwartki o godz. 18. Pastorem Zboru jest Alfred Rokitnicki.

081. Poznań. Zbór Ewangeliczny AGAPE

Niezależny Zbór Ewangeliczny AGAPE w Poznaniu, to społeczność założona i przez dekady prowadzona przez wujka mojej żony, pastora Kazimierza Krystonia. Nieraz bywałem tu przejazdem, a przyszedł też czas, gdy zostałem zaproszony do posługi Słowem Bożym. 12 maja 2011 roku wygłosiłem tu kazanie ślubne i usłużyłem Młodej Parze podczas ślubowania małżeńskiego.

Poznański Zbór AGAPE kilka lat temu stracił swoją siedzibę przy ul. Ostrobramskiej 28. Upomniał się o nią Kościół Ewangelicznych Chrześcijan, który w tym celu skorzystał z prawnych możliwości i utworzył w tym obiekcie własny zbór. Jednakże Zbór Ewangeliczny AGAPE wciąż zgromadza się niemal w tej samej lokalizacji, bo w budynku obok.

082. Poznań. Kościół Zielonoświątkowy

Poznański zbór zielonoświątkowy poznałem za czasów, gdy jego pastorem był Henryk Hukisz. Pierwszy raz usługiwałem tu na zaproszenie lidera poznańskiej młodzieży, Piotra Wisełki. W sobotę 17 maja 1986 roku, jeszcze w siedzibie przy ul. Bydgoskiej, podzieliłem się z młodzieżą Słowem Bożym na temat naszej roli w społeczeństwie. W niedzielę zaś, 18 maja 1986 r. wygłosiłem kazanie pt. "Bóg wzywa nas do poświęcenia". 

Niezapomnianą dla mnie posługę Słowem w Poznaniu miałem 14 lipca 1991 r. Zbór ten był wówczas w poważnym kryzysie wewnętrznym, a mnie bracia z Rady Kościoła "wystawili", abym tuż przez zebraniem członkowskim wygłosił kazanie. Wygłosiłem więc poselstwo pt. "Żarliwość naszej służby musi pochodzić z jednego ołtarza", co nie przez wszystkich zostało dobrze przyjęte. 

Później zbór poznański, już za czasów pastora Piotra Wisełki, przeniósł się do lokalu przy ul. Mickiewicza 55. Pamiętam, że usługiwałem tu Słowem w niedzielę, 9 marca 2002 r. oraz w dniach: 11-12 października 2003 r. Ostatnio posługiwałem w poznańskim zborze Kościoła Zielonoświątkowego w niedzielę 13 maja 2018 roku. Na progu decyzji o budowie własnego domu modlitwy wygłosiłem im kazanie pt. "Pójdźmy drogą wiary!". 

 Obecnie poznański zbór przyjął nazwę NOWA NADZIEJA i już zgromadza się w nowo wybudowanym budynku przy ul. Piątkowskiej 167. 

083. Poznań. Kościół Baptystów

Jedynym zborem Kościoła Baptystów w Poznaniu, który zaprosił mnie do posługi Słowem, jest III zbór tego Kościoła noszący tajemniczą nazwę K5N. Swego czasu do tego zboru należała moja córka z mężem i dziećmi, więc z tej racji odświeżył się mój kontakt z pastorem tego zboru, Piotrem Zarębą, który skąd inąd znany jest w naszych środowiska jako autor przekładu Biblii, oznaczanego symbolem SNP. I tak na zaproszenie pastora Piotra w niedzielę 9 kwietnia 2017 roku w K5N wygłosiłem kazanie pt. "Przytul się i przytulaj!" a na zakończenie kazania moja córka zaśpiewała pieśń: "Bliżej, o bliżej". Bliżej, o bliżej / K5N / Katarzyna Witkowska (youtube.com) 

Zbór K5N nie posiada własnego domu modlitwy.  Zgromadza się w wynajmowanych obiektach. Po wpisaniu obecnego adresu: Bukowska 12, nawigacja zaprowadziła mnie pod bramy Międzynarodowych Targów Poznańskich.  

084. Gniezno. Kościół Baptystów

Do zboru Kościoła Baptystów Gnieźnie przy ul. Mickiewicza trafiłem sześć lat temu, w czasie, gdy mój zięć Rafał odbywał w nim praktykę pastorską. Podczas uroczystości mianowania go na pastora, w niedzielę,  9 grudnia 2018 roku, wygłosiłem tu kazanie pt. „Bądź owcą Jezusa”. 

Moja dwunasta przejażdżka motocyklowa po kraju w celu odwiedzania miejsc, w których w minionych 45 latach dane mi było głosić Słowo Boże, dobiegła końca. Wczoraj przejechałem motorem ponad 600 km, a dzisiaj pokonałem dystans 560 km. To był wyjątkowy dla mnie wyjazd, bo ożywił we mnie mnóstwo wspomnień ze służby w Gorzowie Wielkopolskim. Jestem bardzo wdzięczny Bogu za okazaną mi łaskę i przywilej posługi Słowem Bożym w odwiedzonych miejscach. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz