27 lipca, 2024

Odwiedziny miejsc posługi Słowem - trip 4.

009. Kościerzyna. Kościół Pana Jezusa Chrystusa.

Autonomiczną społeczność ewangelicznie wierzących - jak opisują się członkowie Kościoła Pana Jezusa Chrystusa w Kościerzynie – tworzą chrześcijanie, którzy wcześniej należeli do różnych zborów, w tym jedna pięcioosobowa rodzina także do Centrum Chrześcijańskiego NOWE ŻYCIE w Gdańsku. Stąd wziął się mój kontakt z tą wspólnotą i zaproszenie do posługi Słowem Bożym. 

 Decyzja o zawiązaniu się tej społeczności nastąpiła po powrocie do Kościerzyny brata Dariusza Wojciechowskiego, który w czasie pobytu w Niemczech nabrał przekonania, że ma zaopiekować się gromadką znajomych mu chrześcijan i założyć w tym mieście nowy zbór. Początkowo zgromadzenia odbywały się w wynajętej sali na piętrze przy ul. Rzemieślniczej 25. Właśnie tam dwukrotnie głosiłem Słowo Boże. Najpierw, 9 sierpnia 2020 r. miałem rozważanie zatytułowane „Dendrokazanie”, a dwa lata później, 13 listopada 2022 – nauczałem nt. „Nowelizacji Prawa Bożego”. 

Teraz zbór spotyka się w lokalu po byłym sklepie rowerowym przy ul. Kowalskiej 2. Nabożeństwa odbywają się w niedziele o godz. 10. 

010. Bytów. Kościół NOWE ŻYCIE.

W zielonoświątkowym zborze w Bytowie dane mi było usługiwać Słowem na zaproszenie ówczesnego pastora Aleksandra Bałuczyńskiego w styczniu 1995 roku. Zbór NOWE ŻYCIE zgromadzał się wówczas w budynku przy ul. Sikorskiego 57, zlokalizowanym w dość widocznym miejscu, przy skrzyżowaniu głównych ulic. W sobotę 14 stycznia 1995 r. miałem w Bytowie 3 wykłady pt. „Chrześcijanin a zbór”, a 15 stycznia 1995 r. nauczałem o „Relacjach wewnątrz zborowych oraz wygłosiłem kazanie pt. „Bóg chce owocu”.

Aktualnie Kościół NOWE ŻYCIE w Bytowie ma swoją siedzibę przy ul. Młyńskiej 6 (wejście od podwórza). Pastorem jest Adam Burandt. Nabożeństwa odbywają się w niedziele o godz. 11.

011. Miastko. Kościół NOWE PRZYMIERZE.

Tylko jeden raz zostałem zaproszony do posługi Słowem Bożym w Miastku. Miało to miejsce w niedzielę 14 października 2007 r. Nabożeństwo odbywało się w wynajętej sali a większość jego uczestników stanowiły osoby z Ośrodka „Teen Challenge Polska” w Broczynie.  

Obecna siedziba społeczności NOWE PRYMIERZE mieści się przy ul. gen. Maczka 10a, w zakupionym i zaadaptowanym obiekcie po byłej mleczarni. Pastorem tej wspólnoty jest Zbigniew Urbaniak, który jednocześnie pełni rolę prezesa Chrześcijańskiej Misji Społecznej „Teen Challenge”, prowadzącej szeroką działalność w kilku lokalizacjach. Nabożeństwa odbywają się w niedziele o godz. 11. 

012. Wiele. Dawny Dom Rekolekcyjny.

W kościelnym ośrodku rekolekcyjnym w Wielu swego czasu odbywały się zjazdy młodzieżowe i rozmaite wydarzenia chrześcijańskie. Bywałem tu często, lecz nauczałem Słowa Bożego tylko na dwóch obozach młodzieżowych. W dniach: 9-13 sierpnia 1993 r.  miałem 7 wykładów o pobożności, 3 wykłady o uświęceniu sfery seksualnej oraz kazanie pt. "Rozwijaj w sobie nawyk dążenia do Boga". Dwa lata później, 27-28 czerwca 1995 r. na kolejnym obozie młodzieżowym miałem 4 wykłady pt. "Abyście wraz ze światem nie byli potępieni" oraz kazanie pt. "Podejmij walkę o wiarę".  

W ośrodku w Wielu mieliśmy też 11 listopada 2000 r. wyjazdowe spotkanie mężczyzn CCNŻ, a w dniach: 4-9 lipca 2011 r. zorganizowaliśmy tu wczasy Centrum Chrześcijańskiego NOWE ŻYCIE. 

Obecnie nieruchomość nie jest już własnością Kościoła. Należy do Chrześcijańskiego Stowarzyszenia Dobroczynnego z Gdyni i pełni funkcję schroniska dla bezdomnych. Aktualnie przebywa w nim ok. 70 mężczyzn i kobiet. Na miejscu spotkałem kierownika placówki, Karola Głuszka, który skądinąd jest pastorem zboru w Chojnicach oraz posiadaczem kilku motocykli :). 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz