30 września, 2024

Odwiedziny miejsc posługi Słowem - trip 13

Po dłuższej przerwie spowodowanej licznymi obowiązkami, rankiem 30 września 2024 roku, trzynasty już raz w tym sezonie motocyklowym, wyruszyłem do miejsc, do których w ciągu ostatnich czterdziestu pięciu lat zdarzyło mi się trafić w charakterze sługi Słowa Bożego. Tym razem pojechałem na Podlasie i Lubelszczyznę.

85. Bielsk Podlaski. Kościół Chrystusowy 

W zborze Kościoła Chrystusowego w Bielsku Podlaskim służyłem Słowem Bożym - jak do tej pory -  dwukrotnie. Pierwszy raz było to niedzielne kazanie w dniu 9 lutego 2014 roku na zaproszenie ówczesnego pastora tego zboru, Henryka Karasiewicza. Za drugim razem miałem wykład na konferencji ruchu "Razem Dla Ewangelii" w dniu 27 maja 2016 roku.

Zbór Chrystusowy w Bielsku Podlaskim zgromadza się we własnym, okazałym obiekcie przy ul. B. Prusa 2. Nabożeństwa odbywają się w niedziele o godz. 10. Obecnie pastorem zboru jest Bogumił Krawczyk.

86. Narewka. Ośrodek  

W Narewce przy ul. Kolejowej 9 znajduje się należący do Kościoła Baptystów ośrodek rekolekcyjny. Opiekuje się nim Zbór Baptystów w Białymstoku i ma wobec niego śmiałe plany rozbudowy. Sporo już lat temu, na zaproszenie pastora Ireneusza Dawidowicza, zdarzyło mi się nauczać tu Słowa Bożego przebywającą na letnim obozie młodzież. Nie pamiętam już tematu moich wykładów w Narewce, ale utkwiło mi w pamięci, że przy tej okazji odwiedziłem rodzinny dom s. Zofii Barny, która akurat w tym samym co ja czasie, przebywała w Narewce.

87. Hajnówka. Kościół Zielonoświątkowy

 Do zboru zielonoświątkowego w Hajnówce trafiłem na zaproszenie ówczesnego pastora, Jerzego Szpilko w dniach: 29-30 stycznia 2000 roku. Miałem wówczas przywilej nauczania Słowa Bożego podczas zjazdu młodzieżowego. W sobotę poprowadziłem wykłady dla młodzieży, a następnego dnia wygłosiłem dwa kazania podczas porannego i wieczorowego nabożeństwa.

Obecnie pastorem zboru w Hajnówce jest Adam Panfiluk. Nabożeństwa odbywają się we niedziele o godz. 10.

88. Dubicze Cerkiewne. Kościół Zielonoświątkowy

Mój pierwszy kontakt ze zborem zielonoświątkowym w Dubiczach Cerkiewnych miał miejsce jeszcze za czasów mojej nauki w Szkole Biblijnej. Latem owego roku przebywałem na obozie roboczym w pobliskiej Hajnówce i stąd w niedzielę pojawiłem się na nabożeństwie tutejszego zboru. 15 lipca 1979 r. wygłosiłem tu kazanie pt. "Postępuj tak, jak chciałbyś, aby z tobą postępowano". Tydzień później, 22 lipca 1979 r. ówczesny pastor, Jan Kondratiuk, zaprosił mnie za kazalnicę ponownie. Tym razem z przesłaniem pt. "On wręcza ci biały kamyk".

Minęło wiele lat i w niedzielę, 15 maja 2022 roku dane mi było znowu stanąć tu za kazalnicą. Na zaproszenie obecnego pastora, Andrzeja Światłowskiego, wygłosiłem kazanie pt. "Poddaj się komu trzeba". Zbór w Dubiczach Cerkiewnych prowadzi budowę nowego domu modlitwy. Nabożeństwa tej wspólnoty aktualnie odbywają w specjalnym namiocie całorocznym przy ul. Głównej 112 w niedzielę o godz. 10 i w środy o godz. 19.

89. Terespol. Kościół Zielonoświątkowy

Zbór w Terespolu to miejsce duchowo bardzo mi bliskie. Pastor, a zarazem miejscowy lekarz, Mirosław Zabłocki, wielokrotnie obdarzał mnie zaufaniem, zapraszając za kazalnicę terespolskiego Zboru. Pierwszy raz pojawiłem się w Terespolu trzydzieści lat temu. 26 lutego 1993 r. nauczałem tu Słowa Bożego nt. miejsca chrześcijanina w zborze; 27 lutego 1993 r. omawiałem relacje w rodzinie i nauczałem o uświęceniu sfery seksualnej. Miałem też wykład pt. "Para zakochanych chrześcijan". 28 lutego 1993 r. wygłosiłem kazanie pt. "Bóg daje nam łaskę odnowy". Pod koniec tego samego roku, w dniach:19-21 listopada 1993 r. miałem przywilej służyć Słowem Bożym podczas zjazdu młodzieży. 

Po kilkuletniej przerwie, nauczałem w Terespolu Słowa Bożego w dniach: 10-12 marca 2000 r. Spędziłem też w Terespolu weekend:14-16 listopada 2003 r. W sobotę rano prowadziłem spotkanie dla pracowników zborowych, zaś wieczorem tego samego dnia nauczałem młodzież nt. relacji damsko-męskich, natomiast w niedzielę wygłosiłem kazanie dla całego zboru. Jeszcze parokrotnie później przyjeżdżałem z posługą Słowem do Terespola. Ostatnio byłem tu w marcu 2024 roku.

90. Włodawa. Kościół Zielonoświątkowy

Włodawa to miasto najbliższe miejscu mojego dzieciństwa. Bywało, że w latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku do Włodawy przyjeżdżałem z moimi rodzicami furmanką, aby na targu sprzedawać owoce, warzywa oraz inne produkty z naszego skromnego gospodarstwa. 

Nabożeństwa we Włodawie są częścią działalności zboru hniszowskiego. Odbywają się w niedzielę o godz. 17 w wynajętej salce przy ul. Okunińskiej 2. Odpowiedzialnym z tę placówkę Kościoła Zielonoświątkowego jest Józef Wołoszczuk jr. 

91. Rudka. Kościół Baptystów

W zborze baptystów w Rudce bywałem w dzieciństwie, lecz wówczas nie nauczałem Słowa Bożego, a tylko pary razy w starej, nieistniejącej już kaplicy, dane mi było powiedzieć tu jakiś wierszyk. Dopiero kilkanaście lat temu, przy okazji moich odwiedzin w Hniszowie, zorganizowano w Rudce wieczorowe nabożeństwo i miałem ten zaszczyt, aby także w tej wiosce głosić Słowo Boże.

92. Hniszów. Kościół Zielonoświątkowy 

Leżąca tuż nad Bugiem wieś Hniszów, to miejsce znane mi od pięćdziesięciu pięciu lat. Tutaj bowiem trafiliśmy z naszą mamą na pierwsze ewangeliczne nabożeństwo, odbywające się w prywatnym domu pastora, śp. Józefa Wołoszczuka sen. Niedługo potem, w1971 roku moja mama i najstarsza siostra Irena zostały ochrzczone w pobliskiej rzeczce Uherce i na kilka lat, do 1974 roku staliśmy się częścią zboru hniszowskiego. 

Z posługą Słowem Bożym przyjeżdżałem do Hniszowa wielokrotnie. Oto kilka przykładów tej posługi:  6 października 1991 r. miałem kazanie pt. "Lepiej być sprawdzanym przez Pana, niż chwalonym przez świat". 8 maja 1992 r. - kazanie pt. "Nie zazdrość niewierzącym ale trzymaj się blisko Boga". 19 lutego 1993 r. – kazanie pt. "Ubóstwo ułatwia ci drogę do Królestwa Bożego". 21 lutego 1993 r. – "Teraz wyznaj wiarę w Jezusa i od razu przyjmij dar życia". 12 września 1998 r. głosiłem Słowo podczas wieczorowego zgromadzenia zboru. Byłem tutaj także 6-8 października 2000 r. oraz 27 sierpnia 2006 r. na uroczystości 60-lecia zboru. Głosiłem także Słowo Boże w Hniszowie 14 września 2008 r. 

Ostatnio za kazalnicą w Hniszowie miałem przywilej stanąć 22 września 2024 roku na uroczystości Święta Żniw. Zgromadzenie, ze względu na ilość braci i sióstr z pobliskich zborów, odbywało się w namiocie. Na co dzień zbór hniszowski zgromadza się we własnej kaplicy, urządzonej w zakupionym i zaadoptowanym na ten cel domu, w bezpośrednim sąsiedztwie posesji pastora, Ryszarda Wołoszczuka. Nabożeństwa w Hniszowie odbywają się w niedziele o godz. 11.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz