02 października, 2022

Za co w tym roku szczególnie jestem wdzięczny Bogu?

Wzorem poprzednich lat, każdego roku w pierwszą niedzielę października, w Centrum Chrześcijańskim NOWE ŻYCIE zgromadzamy się przed obliczem Bożym, aby podziękować Mu za błogosławieństwa i dary, którym obdarował nas w ciągu minionego roku. Dziękujemy za plony ziemi, za naszą pracę i zarobki, za bliskich, za zdrowie, za wszelkie błogosławieństwa duchowe i materialne.

Podczas nabożeństwa zwanego Zborowym Dniem Dziękczynienia mamy czas na indywidualne świadectwa odpowiadające na pytanie: Za co w tym roku szczególnie jestem wdzięczny Bogu? Zawsze jest to bardzo poruszający i budujący czas w naszej wspólnocie. Serce rozpływa się we wdzięczności Bogu, gdy słuchamy, jak w życiu poszczególnych osób w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy Bóg okazywał swą dobroć i łaskę. 

Ponieważ nie mogę dzisiaj stanąć przed zborem, pragnę w tej formie wyrazić wdzięczność Bogu za tegoroczne dary w moim życiu, a w szczególności:

Po pierwsze, chcę w tym roku bardzo podziękować Bogu za moją żonę, Gabrysię. Nie robię tego często przed ludźmi i nie obnoszę się z moją miłością do niej. Jednakowoż tym razem chcę publicznie wyrazić Bogu wdzięczność za wierną towarzyszkę mojego życia i służby. Od czterdziestu dwóch lat jest u mego boku i mnie wspiera. Dziękuję Bogu, że w minionym roku, w dobrym zdrowiu przeszła na emeryturę i od kilku miesięcy zaczynamy 'nowe życie' we dwoje :) Cieszę się z tego, bo z racji pracy zarobkowej Gabrysi, bardzo brakowało mi jej udziału w służbie w ciągu tygodnia. Teraz przed nami nowe możliwości.

Po drugie, dziękuję Bogu za całą rodzinę duchową Centrum Chrześcijańskiego NOWE ŻYCIE. Jestem szczęśliwy, że Bóg obdarza mnie przywilejem służenia naszemu zborowi. Dziękuję Bogu za wiernych i stabilnych duchowo braci, z którymi każdego miesiąca omawiamy sprawy naszej społeczności, podejmujemy stosowne decyzje i razem pracujemy dla PANA. Jestem szczęśliwy, obserwując rozwój braci i coraz większą ich dojrzałość duchową. Jestem wdzięczny Bogu, że z roku na rok mogę coraz spokojniej myśleć o przyszłości naszej wspólnoty. Dziękuję Bogu także za stałe grono sióstr, które wspierają nas, wytrwale i wiernie niosąc ciężar funkcjonowania zboru.

Trzecim tematem mojego szczególnego podziękowani w tym roku są nowe okna na parterze dworu olszyńskiego. Troska o zabytkowy budynek wymaga wielu uzgodnień konserwatorskich i sporych nakładów finansowych. Bardzo jestem szczęśliwy, że w tym roku zrealizowaliśmy trzeci (po adaptacji dawnej wozowni na dom modlitwy i po kapitalnym remoncie dachu dworu), jak na nasze możliwości - duży projekt w tym zakresie. W miejsce zniszczonych lub nieistniejących okien na parterze dworu wstawiliśmy piękne, drewniane okna historyzujące. Kosztowało nas to ponad sto dwadzieścia tysięcy złotych, ale daliśmy radę. Dziękuję Bogu za ofiarność członków naszego zboru.

Za wszystko dziękujcie; taka jest bowiem wola Boża w Chrystusie Jezusie względem was [1Ts 5,18].

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz