06 sierpnia, 2024

Odwiedziny miejsc posługi Słowem - trip 6.

Przejechałem się już po województwie pomorskim, odwiedzając miejsca, gdzie w ciągu 45 letniej posługi kaznodziejskiej dane mi było choć jeden raz z Biblią w ręku stanąć przed ludźmi i nauczać ich Słowa Bożego. Czas przenieść się na teren województwa kujawsko - pomorskiego. 

020. Świecie n. Wisłą.

W Świeciu nad Wisłą zdarzyło mi się służyć Słowem pierwszy raz w czasach, gdy działał tu Zbór Kościoła Ewangelicznych Chrześcijan. Byłem tu także swego czasu na prośbę jednej z wierzących kobiet z Dolnego Śląska, aby głosić ewangelię jej córce, przebywającej na odwyku w świeckim szpitalu. W bardziej nowożytnych czasach wystąpiłem w Świeciu na organizowanym w tym mieście XI Kongresie Okręgu Pomorskiego Kościoła Zielonoświątkowego. W dniu 7 czerwca 2012 r. w Hali Widowiskowo-Sportowej przy ul. Sienkiewicza 3. wygłosiłem kazanie pt. „Źródła naszej wiary”.

Obecnie w Świeciu działa Zbór „Nowe Życie” należący do Kościoła Zielonoświątkowego. Wspólnota zgromadza się w wynajętej sali Centrum Kultury przy ul. Wojska Polskiego 139. Nabożeństwa odbywają się w niedziele o godz. 11:00 (w okresie wakacyjnym - o  10:00). Pastorem jest Rafał Grzonkowski.

021. Toruń. Kościół Ewangelicznych Chrześcijan.

Historia mojej posługi Słowem w Toruniu sięga połowy lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku, gdy zajeżdżałem do tego miasta na zaproszenie Tadeusza, pastora rodzącego się tu Zboru Kościoła Ewangelicznych Chrześcijan, który początkowo zgromadzał się w jego prywatnym domu. Kilka razy usłużyłem też na spotkaniach Chrześcijańskiego Stowarzyszenia Studenckiego. Na przykład, 22 czerwca 1984 r. głosiłem studentom o pewności zbawienia. 26 sierpnia 1984 r. miałem w zborze kazanie pt. „Czy można już w tobie rozpoznać Jezusa?” 5-6 grudnia 1984 r., znowu w sali ChSS, wygłosiłem dwie prelekcje: „Narodzenie Jezusa Chrystusa - największą inwestycją Boga” i „Wcielenie Syna Bożego – największą radością ludzi”.  Po latach, 1 października 1993 r. dane mi było zachęcać tutejszych chrześcijan kazaniem pt. „Weź swój krzyż”.

Nie potrafię odtworzyć w pamięci wszystkich moich wystąpień w domu modlitwy toruńskiego zboru przy ul. Myśliwskiej 2, ale np. w ramach konferencji ruchu „Razem dla Ewangelii” w dniu 28 października 2009 r. wygłosiłem tu kazanie pt. „Strzeżmy się Tomasza”. Zbór Kościoła Ewangelicznych Chrześcijan w Toruniu ma swoją siedzibę przy ul. Myśliwskiej 2. Zgromadza się w niedziele o godz. 10:00 i w środy o godz. 18:00. Pastorem zboru jest Tadeusz Tołwiński. 

022. Włocławek. Kościół Zielonoświątkowy.

Z posługą Słowem Bożym do Zboru Kościoła Zielonoświątkowego we Włocławku pierwszy raz dotarłem w niedzielę 27 lutego 1994 r. Nauczałem wówczas o związku modlitwy z duchowym przebudzeniem. Pamiętam, że zbór zgromadzał się wówczas w bardzo marnych warunkach lokalowych. Ówczesny pastor, Andrzej Zieliński, zaprosił mnie za kazalnicę ponownie w niedzielę, 27 sierpnia 1995 r. z poselstwem: „Chodźcie, może Pan coś dla nas uczyni”.

Obecnie Zbór zielonoświątkowy we Włocławku nosi nazwę „Zbór Chrystusa Zbawiciela” i zgromadza się przy ul. Kościuszki 26. Pastorem Zboru jest Mieczysław Kotelnicki. Nabożeństwa odbywają się w niedziele o godz. 10:00 i w czwartki o godz. 18:00. 

023. Inowrocław. Kościół Ewangelicznych Chrześcijan.

W kaplicy Zboru Ewangelicznych Chrześcijan w Inowrocławiu przy ul. Dworcowej 45 posługiwałem Słowem za czasów, gdy jego pastorem był mój kolega ze Szkoły Biblijnej, śp. Jan Urbaniak. W dniu 2 czerwca 1984 r. wygłosiłem tu kazanie pt. „Pan chce odmienić twój los, a następnego dnia, 3 czerwca 1984 r. miałem dwa kazania: „Zbliża się moment próby” i „Ten  który jest w was, większy jest!”. 

Pamiętam, że podczas wieczorowego nabożeństwa w Inowrocławiu zapoznałem się z - nawracającym się właśnie w tamtym czasie - bratem Markiem Tomczyńskim, późniejszym założycielem kościelnego ośrodka w Janowicach Wielkich, a obecnie pastorem Zboru ANASTASIS w Legnicy.

024. Inowrocław. Kościół Droga.

Do Inowrocławia przyjechałem z posługą Słowa Bożego ponownie kilka lat temu, tym razem na zaproszenie pastora Zboru DROGA, zgromadzającego się przy ul. Farnej 9, a należącego wówczas do Kościoła Zielonoświątkowego. 

Zbór ten wystąpił jednak z Kościoła Zielonoświątkowego. Przez pewien czas formalnie przynależał do Kościoła Chrześcijan Baptystów, a obecnie jest częścią Chrześcijańskiej Wspólnoty Ewangelicznej.

025. Bydgoszcz. Zbór BETEL.

Bóg dał mi tę łaskę, że kilkakrotnie miałem przywilej głoszenia Słowa Bożego w Bydgoszczy. Za czasów pastora Zdzisława Józefowicza, jeszcze w tymczasowej sali zgromadzeń, ale już przy ul. Janikowskiej 19, w dniu  12 maja 1989 r. głosiłem, że „w Królestwie Bożym spełnią się nasze marzenia”. 13 maja 1989 – nawoływałem zbór bydgoski  do „rozgłaszania chwały Bożej poprzez cichą służbę”, a 14 maja 1989 r. przekonywałem, że „Bóg polecił swoim aniołom, aby nas strzegli”. Jeszcze parę razy później usługiwałem tu Słowem Bożym, a raz, nawet już za czasów nowego pastora, 14 stycznia 2018 r. z kazaniem pt. "Niech Słowo staje się ciałem!".

Zbór BETEL zgromadza się w niedziele o godz. 11 i w środy o godz. 18:30. Pastorem Zboru jest Janusz Modrzyński. Zastałem go w siedzibie Zboru, więc miałem przyjemność troszkę z nim porozmawiać.

026. Więcbork. Ośrodek RIVA.

Do ośrodka wypoczynkowego RIVA w Więcborku trafiłem dwa lata temu, dokładnie 30 lipca 2022 roku, by posługiwać Agnieszce i Klausowi, Młodej Parze z Niemiec, którzy obrali sobie to miejsce na plenerową uroczystość ich ślubowania małżeńskiego. Wygłosiłem im więc tutaj okolicznościowe kazanie Słowa Bożego i pomodliłem się o błogosławieństwo Boże na ich wspólną drogę. Zapoznałem się też z właścicielem ośrodka, co zaowocowało i tym, że ponad osiemdziesiąt osób z Centrum Chrześcijańskiego NOWE ŻYCIE tego lata jest tutaj na wczasach, a ja zajechałem ich odwiedzić :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz