24 sierpnia, 2024

Odwiedziny miejsc posługi Słowem - trip 10

Tym razem nie wyruszałem z Gdańska. Po wczorajszym dniu w siodle Yamahy zatrzymałem się na nocny odpoczynek na Mazurach i dziesiąty z rzędu wypad do miejsc, gdzie niegdyś nauczałem Słowa Bożego, rozpocząłem z dala od domu. 

057. Ełk. Kościół Zielonoświątkowy

Raz jeden, na zaproszenie Tomasza ze zboru w Gołdapi, głosiłem Słowo Boże na wieczorowym nabożeństwie "Społeczności Chrześcijańskiej" w Ełku przy ul.  Wojska Polskiego 28. Stało się tak w niedzielę, 12 listopada 2006 roku. Nie jestem pewien, czy samodzielny już dzisiaj Zbór Kościoła Zielonoświątkowego w Ełku korzysta z tej samej, co wówczas, sali nabożeństw, bo po dotarciu pod wskazany w Internecie adres, miejsca nie rozpoznałem i nie znalazłem żadnego szyldu tego Zboru. Nabożeństwa odbywają się w niedziele o godz.16 i we wtorki o godz. 18. 

058. Stare Juchy. Kościół Metodystów

Do siedziby Kościoła Ewangelicko-Metodystycznego w Starych Juchach trafiłem latem 1990 roku. Odbywał się tutaj obóz gdańskiej młodzieży, a ja zostałem zaproszony, by tę młodzież ponauczać troszkę Słowa Bożego. I tak, 23 lipca 1990 r. miałem dla nich wykład pt. "Para zakochanych chrześcijan". 24 lipca 1990 r. nauczałem o chodzeniu w Duchu Świętym i o chrzcie w Duchu Świętym. Natomiast 25 lipca 1990 r. tematem mojego wykładu było "Chrześcijaństwo jako służba Bogu".

059. Giżycko. Kościół Zielonoświątkowy

W zborze Kościoła Zielonoświątkowego w Giżycku przy ul. Suwalskiej 21 gościłem z posługą Słowa Bożego w dniu 20 lutego 2005r. Pół roku później, 16 lipca 2005 r. zostałem zaproszony ponownie, aby wygłosić kazanie okolicznościowe na ślubie Kamili i Oktawiana. Ślub odbywał się w kościele Ewangelickim przy ul. Kościelnej 2, a więc w Giżycku faktycznie głosiłem Słowo Boże w dwóch lokalizacjach, lecz na zaproszenie jednego i tego samego zboru.

Giżycki zbór zielonoświątkowy od pewnego czasu nosi nazwę HORYZONT, chociaż, nawiasem mówiąc, na budynku, poza krzyżem nie znalazłem żadnego szyldu, ani nazwy Kościoła. Nabożeństwa odbywają się w niedziele o godz. 10 i w piątki o godz. 18. Pastorem giżyckiego zboru jest Wojciech Trybek.

060. Mikołajki. Kościół Zielonoświątkowy

Pamiętam, że w Zborze Kościoła Zielonoświątkowego w Mikołajkach głosiłem kiedyś Słowo Boże podczas nabożeństwa wieczorowego. Nie pamiętam daty ani innych okoliczności. W środku dnia i ruchu turystycznego nie potrafiłem też odnaleźć domu modlitwy tego zboru. Po dotarciu na ul.  Kolejową 6 jeździłem tu i tam, i z powodu bezskuteczności moich poszukiwań zrezygnowałem i pojechałem dalej. 

W Internecie można wyczytać, że Zbór w Mikołajkach zgromadza się w niedziele o godz. 11 i w czwartki o godz. 18. Pastorem jest Artur Brzozowski. 

061. Mikołajki. Dom Opieki ARKA

W Mikołajkach dobrze pamiętam ewangelicki Dom Opieki ARKA przy Placu Kościelnym, gdzie przed laty ruch Razem Dla Ewangelii zorganizował wczasy rodzinne. Na tych wczasach przez parę dni w lipcu 2009 roku nauczałem Słowa Bożego. Miałem tu serię wykładów pod tytułem: "Prosty sposób na... (1) uświęcenie życia, (2) skuteczne świadectwo o Jezusie, (3) by nie błądzić, (4) odbudowę, (5) dobry plan dnia, (6) przetrwanie".

062. Mrągowo.

Nigdy nie byłem zaproszony do usługi Słowem w Zborze Kościoła Zielonoświątkowego w Mrągowie. Mrągowo mam jednak na swojej liście, bowiem latem 1990 roku odbywał się tutaj Ogólnopolski Zlot Młodzieży i 26 lipca 1990 r. w tym mieście pod namiotem wygłosiłem kazanie pt. "Zbór jako Boża świątynia na świecie".

Odnalazłem siedzibę zboru mrągowskiego przy ul. Spacerowej 2a. Bardzo schludnie wyglądające miejsce. Nabożeństwa odbywają się w niedziele o godz. 11. Pastorem jest Andrzej Krzynówek. 

063. Biskupiec. Kościół Zielonoświątkowy

Zbór Kościoła Zielonoświątkowego w Biskupcu dane mi było odwiedzić z posługą Słowa tylko jeden raz. Miało to miejsce w dniach: 7-8 października 2006 r. Pamiętam, że sala zgromadzeń była na II piętrze kamienicy, w której mieściły się też rozmaite urzędy. 

Gdy dzisiaj dotarłem motocyklem pod wskazany w Internecie adres Zboru, zdałem sobie sprawę, że to wciąż to samo miejsce. Na szczęście wśród rozmaitych szyldów nad wejściem do budynku widnieje też szyld tutejszego zboru. Pastorem Zboru Słowo Życia w Biskupcu jest Antoni Aręd.

064. Szczytno. Kościół Zielonoświątkowy

W Kościele Zielonoświątkowym w Szczytnie usługiwałem Słowem Bożym dość często, a to z racji serdecznych więzi z ówczesnym pastorem tego zboru, śp. Zygmuntem Majewskim. Oto niektóre z moich posług w Szczytnie: 18 kwietnia 2000 r. – sobotnie spotkanie z mężczyznami – omawianie spraw zborowych. 19 kwietnia 2000 r. - kazanie podczas niedzielnego nabożeństwa. Podobnie było 13-14 grudnia 2007.  Po śmierci pastora Zygmunta, zbór prowadzi teraz jego syn, Sławomir Majewski. Za jego już czasów w niedzielę 13 października 2018 r. wygłosiłem tu kazanie pt. "Twoja wiara prosi się o to!”.

065. Olsztyn. Kościół Chrystusowy

Zbór Kościoła Chrystusowego w Olsztynie przy ul. Warmińskiej 23 poznałem tuż po ukończeniu Szkoły Biblijnej, gdy otrzymałem propozycję rozpoczęcia tutaj służby duszpasterskiej. Piętnaście lat później, w sobotę 6 stycznia 1996 r. w ramach Okręgowej Szkoły Biblijnej miałem w tym zborze osiem wykładów o dojrzałości chrześcijańskiej, a następnego dnia, w niedzielę 7 stycznia 1996 r. wygłosiłem  kazanie pt. "Zdumiewający sędzia". 

Pastorem "Chrześcijańskiej Społeczności" w Olsztynie jest Marcin Zwoliński. Nabożeństwa niedzielne odbywają się o godz. 9:00. 

066. Olsztyn. Kościół Zielonoświątkowy

Do Zboru "Twoja Przystań" w Olsztynie zostałem zaproszony raz jeden, gdy zgromadzał się przy ul. Pstrowskiego 34. W niedzielę 14 kwietnia 2019 r. wygłosiłem tutaj kazanie pt. „Postaw sobie cele w wierze”. 

Obecnie olsztyński Zbór zielonoświątkowy "Twoja Przystań" zgromadza się w nowej lokalizacji przy ul. Gietkowskiej 9i. Udało mi się tam trafić, lecz miejsce wciąż jest słabo oznakowane. Jest tylko skrzynka pocztowa z informacją, do kogo należy. Nabożeństwa odbywają się w niedziele o godz. 11. Pastorem jest Adam Giska. 

067. Kretowiny k. Morąga 

W tej miejscowości, na przełomie lipca i sierpnia 1999 roku odbywał się II Kongres Kościoła Zielonoświątkowego. Hasłem Kongresu była "Gorliwość o dom...". Podczas jednego z dni kongresowych wygłosiłem tu wykład Słowa Bożego.  

 068. Mikoszewo.

Raz jeden zdarzyło mi się nauczać Słowa Bożego w Mikoszewie. W Ośrodku AMBERWIL przy ul. Długiej 12 łódzki zbór Kościoła Ewangelicznych Chrześcijan organizował tu wypoczynek latem 2016 r. Zostałem zaproszony, aby z tą grupą podzielić się Słowem Bożym, co też skwapliwie wykonałem.

I tak dobiegła końca moja 10. przejażdżka motocyklowa w ramach odwiedzania miejsc dawnej posługi Słowem. Już wyglądam następnego wyjazdu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz