23 sierpnia, 2024

Odwiedziny miejsc posługi Słowem - trip 9

Moja Yamaha XJ6 czuje już zbliżający się koniec lata. Nie zasypiając więc gruszek w popiele wyruszyłem w dalszą drogę. 

Od pewnego już czasu zaglądam do miejsc, gdzie w przeciągu ostatnich czterdziestu pięciu lat - w najróżniejszych okolicznościach - zdarzyło mi się nauczać Słowa Bożego. Celem tych wypadów motocyklowych jest nie tylko wspomnienie tamtych dni, co jest swego rodzaju posłuszeństwem Słowu Bożemu, które mówi: Zachowaj też w pamięci całą drogę, którą Pan, Bóg twój, prowadził cię przez czterdzieści lat po pustyni... [5Mo 8,2]. 

Nie ukrywam, że za tym - dość wzniośle brzmiącym motywem - kryje się też dużo bardziej prozaiczne, a może nawet trochę infantylne pragnienie polatania sobie motorkiem wśród pól, łąk i lasów. Czterdzieści lat czekałem na tę przyjemność, więc w drogę!

050. Frombork. Kościół Zielonoświątkowy

Zbór Kościoła Zielonoświątkowego we Fromborku powstał w wyniku naturalnego rozwoju zboru elbląskiego. W jeden weekend, trzydzieści lat temu dane mi tu było nauczać Słowa Bożego. Najpierw w sobotę, 24 września 1994 r. miałem trzy wykłady pod wspólnym tytułem: "Prawdziwa pobożność", a potem w niedzielę, 25 września 1994 r. wygłosiłem kazanie pt. "Bóg w Chrystusie objawił nam tajemnicę pobożności".

Moja posługa miała miejsce w niewielkiej kaplicy przy ul. Elbląskiej 5. Aktualnie fromborski Zbór Chrystusa Zbawiciela zgromadza się w zakupionym i wstępnie zaadoptowanym na potrzeby zboru obiekcie po dawnej gazowni. Nadal jednak ma w swojej dyspozycji kaplicę PARAKLETOS. Pastorem zboru jest Wojciech Gajewski.

051. Bartoszyce. Kościół Baptystów 

Zbór baptystów w Bartoszycach zgromadza się we własnym obiekcie przy ul. Bohaterów Warszawy 7. Byłem tu w dawnych latach kilkakrotnie. 20 października 1995 r. z kazaniem – "Chodźmy! Pan coś dla nas uczyni".  21 października 1995 r. głosiłem o relacjach w rodzinie chrześcijańskiej. 21 października 1995 r. o stosunku do niewierzącego członka rodziny, a dzień później wygłosiłem kazanie pt. "Rozwijaj w sobie nawyk dążenia do Boga". Cztery lata później, 27 listopada 1999 r. nauczałem tu o odnowie życia duchowego, a 28 listopada 1999 r. wygłosiłem kazanie niedzielne.

Później, gdy z pobliskiego Lidzbarka wyjechał Zbyszek Jakoniuk, który moją posługę w Bartoszycach organizował, ja również przestałem przyjeżdżać do Bartoszyc. Obecnie pastorem tutejszego zboru jest Marek Orlicki. Nabożeństwa odbywają się w niedziele o godz. 10 i w środę o godz. 18.

052. Kętrzyn. Kościół Baptystów

W Kościele Baptystów przy ul. Słowackiego 11 w Kętrzynie stałem za kazalnicą raz jeden. Zaproszono mnie, bym wygłosił tutaj kazanie okolicznościowe na ślubie jednej z członkiń Centrum Chrześcijańskiego NOWE ŻYCIE, która wychodziła za młodzieńca z Kętrzyna. Nabożeństwa tego zboru odbywają się w niedziele o godz. 10. Pastorem jest Szymon Kołdys. 

053. Węgorzewo. Camping RUSAŁKA

Na Camping Rusałka przy ul. Leśnej w Węgorzewie trafiłem na zaproszenie pastora zboru zielonoświątkowego w Kętrzynie, Arkadiusza Jurgiełajtisa. W dawnych latach prowadził on tutaj obóz młodzieżowy pod namiotami i w dniach: 4-5 lipca 1995 r. dla obozującej na tym campingu młodzieży miałem cztery wykłady o pobożności.

054. Gołdap. Kościół Zielonoświątkowy

Pierwszy raz z posługą Słowa Bożego trafiłem do Gołdapi w czerwcu 1999 r. Potem wygłosiłem tu kazanie w niedzielę 26 listopada 2000 r., jeszcze w wynajętej sali magistratu ale już po tym, jak tutejszy zbór zakupił własną nieruchomość. Kolejny raz dane mi było stanąć za kazalnicą gołdapskiego zboru BETEL - i to już w nowej siedzibie przy ul. Wojska Polskiego 12a - w weekend 25-26 października 2003 r. Trzy lata później, 12 listopada 2006 r. wygłosiłem tu kazanie pt. "Ile ważysz?". Głosiłem tu jeszcze 26 sierpnia 2007 r. oraz w październiku 2013 r.

Pastorem gołdapskiego zboru zielonoświątkowego BETEL jest Marek Ciak. Nabożeństwa odbywają się w niedziele o godz. 10:00 i w środy o godz. 18:00.

055. Suwałki. Kościół Zielonoświątkowy

Raz jeden głosiłem Słowo Boże w Chrześcijańskiej Społeczności w Suwałkach. Było to za czasów, gdy pastorem tego zboru zielonoświątkowego był Henryk Karasiewicz. Obecnie pastorem tutejszego zboru jest Krzysztof Hawrus. Nabożeństwa w Suwałkach przy ul. Tadeusza Kościuszki 44 odbywają się w niedziele o godz. 10:00. 

056. Rajgród. Ośrodek ENERGETYK 

Rok temu w ośrodku wypoczynkowym ENERGETYK w Rajgrodzie zorganizowaliśmy tygodniowe wczasy Centrum Chrześcijańskiego NOWE ŻYCIE. Z tej racji w niedzielę 27 sierpnia 2023 r. miałem tutaj kazanie pt. „Zasmuceni ku dobremu”. Dzisiaj odświeżam sobie tamte chwile i wzruszenie towarzyszące mi w owych dniach.  

Zajrzałem dziś do siedmiu miejsc, gdzie niegdyś nauczałem Słowa Bożego, z czego pięć okazało się jednorazową możliwością. Tylko do dwóch z tych miejsc dane mi było po jakimś czasie powrócić i ponownie dzielić się ewangelią. Myślę, że tak jest z większością naszych spotkań i kontaktów. Bądźmy świadomi, że dana nam sposobność rozmowy i złożenia świadectwa o Jezusie może już nigdy się nie powtórzyć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz