19 sierpnia, 2024

Odwiedziny miejsc posługi Słowem - trip 8.

Moje odwiedzanie na motocyklu miejsc posługi Słowem Bożym przeniosły się dzisiaj na teren Województwa Warmińsko-Mazurskiego. Stało się tak za sprawą odwiedzin u mojego brata Adama, który razem z Anią, moją bratową, przebywa w ośrodku rehabilitacyjnym "Gołębi Dwór" k. Iławy.

044. Elbląg. Kościół Zielonoświątkowy

Dobra i wieloletnia znajomość z duszpasterzem elbląskiego zboru Nowe Życie, pastorem Witoldem Kantorkiem, co jakiś czas owocowała wzajemnymi odwiedzinami z posługą Słowem Bożym. Nie pamiętam wszystkiego, ale znalazłem w swoich zapiskach, że 26 listopada 1994 r. w ramach tutejszej Zborowej Szkoły Biblijnej miałem cztery wykłady nt. dojrzałości chrześcijańskiej. 25 lutego 1996 r. wygłosiłem kazanie pt. „Rozwijaj w sobie nawyk dążenia do Boga”. Usługiwałem tu także 11 stycznia 1998 r.,  a 22 lipca 2007 r. przyjechałem z kazaniem pt. „Kamienie potknięcia w budowaniu Zboru”. Ostatnio w Elblągu posługiwałem w czasie pandemii, 8 listopada 2020 roku kazaniem pt. „Test na trwanie w Chrystusie”.

Dom Modlitwy Zboru Nowe Życie w Elblągu
Obecnie pastorem zboru Nowe Życie w Elblągu jest Mateusz Grzywiński. Nabożeństwa odbywają się w niedzielę o godz. 10

045. Elbląg. Kościół Chrześcijan Wiary Ewangelicznej

Zdarzyło mi się raz jeden usłużyć Słowem Bożym w zborze Kościoła Chrześcijan Wiary Ewangelicznej w Elblągu. Zbór zgromadzał się wówczas w wynajętej sali Spółdzielni Mieszkaniowej Zakrzewo przy ul. Robotniczej 246, a jego pastorem był Emilian Duczyc. Na jego zaproszenie wygłosiłem tu kazanie w niedzielę 13 stycznia 2008 roku. 

Działalność elbląskiej społeczności KChWE niedługo potem została zawieszona, a pastor Emilian, po latach służby pomocniczej w Morągu, został powołany na pastora zboru Kościoła Zielonoświątkowego w Iławie. Parę lat temu całkiem inna grupa chrześcijan skorzystała z gotowego, wciąż aktywnego zapisu w rejestrze urzędowym zborów Kościoła Chrześcijan Wiary Ewangelicznej. Jest to społeczność "Elbląg Grace Church”, aktualnie zgromadzająca się przy ul. Zacisze 21/1.

046. Ostróda. Kościół Baptystów

Raz jeden miałem przywilej głosić Słowo Boże w zborze baptystów w Ostródzie. Zbór ten cieszy się własnością pięknego obiektu przy ul. Nadrzecznej 3. Nabożeństwa odbywają się w każdą niedzielę o godzinie 10.30, w środę o godzinie 18:00 i w piątek o godzinie 18:00.

047. Ośrodek Ostróda CAMP

Początki należącego do Kościoła Chrystusowego Ośrodka "Ostróda Camp" sięgają wczesnych lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku. Jako młody chłopak parę razy byłem tu na letnim obozie młodzieżowym. 

Usługiwać Słowem Bożym w "Ostróda Camp" dane mi było dwukrotnie, podczas spotkań tzw. Pokolenia Wiecznie Młodych. 

Przed kaplicą Kościoła Chrystusowego w Ostródzie
048. Ostróda. Kościół Chrystusowy

W zborze Kościoła Chrystusowego w Ostródzie miałem przywilej bywać wielokrotnie za czasów, gdy pastorem tego zboru był Paweł Wróbel. Jeśli mnie pamięć nie myli, to po raz pierwszy dzieliłem się tu Słowem Bożym, w czasach nauki w Szkole Biblijnej. W niedzielę 13 czerwca 1979 r. miałem tu kazanie pt. "Nie toleruj w sobie żadnych resztek starego życia". Potem, 17 lutego 1980 r. kazanie pt. "Synu mój, daj mi serce". 

Po kilkuletniej przerwie ponownie zacząłem odwiedzać ostródzki zbór. 24 listopada 1989 r. z kazaniem pt. "Odrodzony przez Słowo Boże". 25 listopada 1989 r. – "Sprzymierzony z Bogiem w wyniku wezwania Słowa Bożego". 26 listopada 1989 r. – "Uświęcenie życia kierowane przez Słowo Boże". 22 maja 1992 r. – "Bóg chce owocu z twojego życia". 23 maja 1992 r. – "Zacznij dobrze karmić wewnętrznego człowieka". 24 maja 1992 r. – "Rozwijaj w sobie nawyk dążenia do Boga". W dniach:18-19 lutego 1994 r. miałem trzy kazania o pobożności. 20 lutego 1994 r. mówiłem o związek modlitwy z duchowym przebudzeniem. 6 stycznia 1995 r. wygłosiłem kazanie pt. "Stałość wymagająca zmian". 7 stycznia 1995 r. – "Pewność umacniania wątpliwościami". 8 stycznia 1995 r. – "Bóg chce owocu". Podczas spotkania dla duchownych 18 lutego 1995 r. miałem 4 wykłady pod tytułem: "Odnowa w służbie duchowej".  11 listopada 1995 r. – nauczałem o relacjach w rodzinie chrześcijańskiej. 12 listopada 1995 r. – "Stań na nogi". 8 marca 1996 r. - "Weź swój krzyż". 9 marca 1996 r. – "Uwierz w miłość jaką Bóg ma do nas" i  "Będziesz miłował Boga". 10 marca 1996 r. - "Chodźmy, może Pan coś dla nas uczyni".

Sporo tego było w tamtych latach. Od czasu powstania Centrum Chrześcijańskiego NOWE ŻYCIE moja aktywność w wyjazdowej posłudze Słowa zmniejszyła się do jednego wyjazdu miesięcznie, a i w zborze ostródzkim nastąpiła zmiana na stanowisku pastorskim. Aktualnie zbór ten jest w trakcie kolejnej zmiany duszpasterza. Pastor Zbigniew Chojnacki osiągnął wiek emerytalny i przekazuje stanowisko w służbie bratu Andrzejowi Zielińskiemu. 

Dom modlitwy Kościoła Zielonoświątkowego  w Iławie
049. Iława. Kościół Zielonoświątkowy

Zbór Kościoła Zielonoświątkowego w Iławie ma dość zawiłą historię. Były czasy, gdy długo borykał się zarówno z budową domu modlitwy jak i z wakatem na stanowisku duszpasterskim. W tamtych latach kilkakrotnie zapraszano mnie tutaj do posługiwania Słowem Bożym. Od paru lat pastorem w Iławie jest Emilian Duczyc, a zbór przyjął nazwę: Kościół Chrześcijański "Nadzieja". Taki napis widnieje nad wejściem do obiektu zborowego przy ul. Zielonej 78. Ostatnio głosiłem tu Słowo Boże w niedzielę 16 lutego 2020 roku. 

Na okoliczność odwiedzin Ani i Adama w ośrodku rehabilitacyjnym, zajechałem nie tylko pod kaplicę zboru w Iławie, aby odświeżyć sobie w pamięci chwile, gdy głosiłem tu Słowo Boże. Przy tej okazji odwiedziłem też brata Jurka (jego żona Mariola była niestety w pracy), także mieszkającą w Radomnie moją ciocię Wiesię, a na koniec spędziłem przemiłe chwile w gościnnym domu Joanny i Jarka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz