14 października, 2012

A gdyby dzisiejszego dnia nie było...

Czterysta trzydzieści lat temu, w 1582 roku w Polsce, 14 października nie było. Stało się tak ze względu na reformę kalendarza gregoriańskiego. Po trzynastym października był od razu piętnasty dzień tego miesiąca.

 A gdyby dzisiaj w kalendarzu zabrakło nam czternastego października? Ileż dobrego nie miałoby miejsca? Tysiące zakochanych nie wyznałoby miłości. Nie padłyby oczekiwane słowa przeprosin. Zabrakłoby wielu aktów przebaczenia i pojednania. Ja nie głosiłbym dziś Słowa Bożego w Jastrzębiu Zdroju. Tysiące ludzi na całym świecie nie pojednałoby się z Bogiem...

 Z drugiej strony, gdyby nie było dzisiejszego dnia, nie doszłoby do wielu wypadków drogowych. Nie padłoby wielu przykrych słów. Uniknęlibyśmy tysięcy aktów nienawiści. Tysiące niegotowych na to ludzi nie stanęłoby nagle przed Bogiem na sąd.

 Każdy dzień czymś owocuje. Każdy niesie ze sobą wspaniałe owoce, ale też skutkuje czymś przykrym. Ponieważ mam swoje kolejne dzisiaj, to znaczy, że otrzymalem od Boga prawo  dodania  jeszcze jednego   dobrego dnia do mojego życiorysu. Biblia mówi:  Naucz nas liczyć dni nasze, abyśmy posiedli mądre serce!  [Ps 90,12].

Dziękuję Bogu, że mamy dziś czternasty dzień października. Pragnę go przeżyć godnie. Pragnę dziś czynić to, co miłe w oczach Bożych i chociaż troszeczkę przyczynić się dziś do oddawania Bogu chwały.

2 komentarze:

  1. Uwaga! ŻARTOBLIWIE! Co to znaczy "pojeść się z Bogiem'? Bo czytam: "Tysiące ludzi na całym świecie nie pojadłoby się z Bogiem..." Ha ha ha... Czyżby Pastor był głodny, gdy to pisał? ;P Ale myśl piękna! Ja też miałem piękną niedzielę od Pana - wybrałem się na nabożeństwo w zborze Kościoła Ewangelicznych Chrześcijan w Janikowie k. Inowrocławia, gdzie dotąd byłem tylko na dwóch koncertach... Bóg pobłogosławił mi też na autostopie - tam bardzo trudno dojechać i bałem się, że będę miał problem, a Bóg uczynił mi tyle dobrego, że byłem 40 minut przed czasem! I jeszcze mam nową porcję dobrej literatury stamtąd - i dla siebie i dla przyjaciółki z Kościoła! :) I dla pewnego młodego człowieka z Janikowa dziś zaczęło się coś, co może być początkiem drogi do posługi pastorskiej. Piękny dzień dał Pan!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za wskazanie błędu. Już poprawiłem ;)

    OdpowiedzUsuń