27 lutego, 2013

Kazanie na Górze

Parę dni temu powróciłem z Izraela, gdzie cały tydzień spędziłem w rejonie Jeziora Galilejskiego. W wyniku szeregu doznanych tam  wrażeń  ze zdwojoną siłą powróciła do mnie treść Jezusowego Kazania na Górze. W Galilei bowiem, na łagodnie schodzącym do jeziora zboczu góry, Pan wygłosił szereg mów pomieszczonych w trzech rozdziałach Ewangelii św. Mateusza [5-6] oraz w 6. rozdziale Ewangelii św. Łukasza.

Tak się składa, że w Centrum Chrześcijańskim NOWE ŻYCIE w Gdańsku nie tak dawno temu omówiliśmy, werset po wersecie, całe Kazanie na Górze.  Poświęciliśmy na to trzydzieści wieczorów. Dzięki temu kolejno przyjrzeliśmy się wszystkim podstawowym aspektom nauki Chrystusowej. Zainteresowanych zapraszam do skorzystania z dokonanej przez nas pracy. Wystarczy kliknąć: Wykład Kazania na Górze i cała seria wykładowa znajdzie się w Waszym zasięgu.

Patrząc ze zbocza Góry Błogosławieństw w stronę Jeziora Genezaret rozmyślałem o Jezusie z Nazaretu i zadziwiałem się rangą i oddziaływaniem Jego nauki. Kazanie na Górze zrewolucjonizowało świat. Miliony ludzi na całym świecie uznało to nauczanie Chrystusa Pana za normę swojego życia i postępowania. Wypowiedziane tam słowa Pana wciąż są cytowane i powtarzane na całym świecie. To są słowa niezwykłe. Pochodzą z ust samego Boga!

A Ty? Czy wiesz, czego Pan Jezus nauczał w Kazaniu na Górze?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz