19 grudnia, 2023

Godny podziwu, bo... Jest jedyny, wyjątkowy i niepowtarzalny!

Większość z nas była w ogrodzie zoologicznym. Po co? Żeby podziwiać zwierzęta, których nie spotykamy naturalnie w naszym otoczeniu. Choć nie badałem jakoś szczególnie tego tematu, to jednak jestem praktycznie pewien, że nie znajdziecie plakatu ZOO, na którym widnieje zdjęcie krowy. Przecież mamy tysiące krów na łąkach! Na takie plakaty trafiają przedstawiciele gatunków zagrożonych, albo unikalne, których nie zobaczymy nigdzie indziej, np. panda, słoń albo ocelot. Nie idziemy do ZOO podziwiać zwykłych kotów czy psów, które biegają po ulicach, bo co to też za atrakcja? Jeśli chcesz podziwiać koty i psy w klatkach, to to miejsce się nazywa schronisko dla zwierząt, a nie ogród zoologiczny. 

O wartości często decyduje powszechność, albo unikalność czegoś. Wyżej cenimy to, co jest rzadkie. Gdy przed laty byłem w Kambodży, to chciałem maksymalnie doświadczyć tego czego nie mam na co dzień w Polsce. Dlatego jedząc nie szukałem McDonalds’a, ale wolałem skosztować lokalnej kuchni. Pamiętam jak w dżungli częstowano mnie dziwnymi owocami, które nie miały nawet swojej nazwy w języku polskim. W ostatni wieczór postanowiłem zamówić w restauracji półmisek owoców, żeby nacieszyć się tym czego nie mam na co dzień. Jakie było moje zaskoczenie, gdy królem tego półmiska okazało się pokrojone na ćwiartki, zwykłe, nieszczególnie dobre jabłko.

Dlaczego tak się stało? Ponieważ w Kambodży nie jedzą jabłek na co dzień. Nie widziałem jabłonek w dżungli, więc prawdopodobnie musieli je importować. Jabłko które dla mnie jest pospolite, dla nich ma wielką wartość, bo jest trudno dostępne.

To marne ilustracje, ale pokazują, że naturalnie podziwiamy to co jest rzadkie i przez to na swój sposób wyjątkowe. Pomyśl dziś o tym, że Jezus jest jedyny, niepowtarzalny, unikalny i całkowicie wyjątkowy! Słowo zatem stało się ciałem; pełne łaski i prawdy zamieszkało wśród nas — i zobaczyliśmy Jego chwałę, chwałę jako Jedynego zrodzonego, który pochodzi od Ojca [Jn 1,14]. Jezus jest godny po dziwu, bo nie było i nie będzie nikogo innego takiego jak On! Boga nikt nigdy nie widział; objawił Go On, Jedyny zrodzony Bóg [Jn 1,18].

Jezus jest całkowicie wyjątkowy! Nie ma w nikim innym zbawienia, gdyż nie dano nam ludziom żadnego innego imienia pod niebem, w którym moglibyśmy być zbawieni [Dz 4,12]. Dlatego Jego ofiara na krzyżu jest doskonała i niepowtarzalna. Tylko Jezus jest godny, by w niebie wstawiać się za nami, gdyż jeden jest Bóg, jeden też pośrednik między Bogiem a ludźmi, człowiek Chrystus Jezus [1Tm 2,5].

Podziwiam Jezusa, bo nie ma nikogo takiego jak On. Jest jedyny, wyjątkowy i niepowtarzalny. (tb)

Wersja video

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz